Hyresgästundersökning
Hyresgästundersökningen delas nu ut till samtliga och vi hoppas att ni tar er tid att svara.
Det ger oss värdefull insikt om vad ni tycker är viktigt och vad vi ska prioritera framöver.
Värme i lägenheten
Din lägenhet värms upp automatiskt och det kan upplevas lite kyligt i början av säsongen. Temperaturen ska generellt vara 20-22 grader, temperaturen mäts mitt i rummet. Vi har påbörjat installation av värmemätning i lägenheter kopplat till vår styrning av värmen.
Felanmälan
Felanmäl på Mina sidor www.trobo.se där du också kan följa ditt ärende.
Från 23 september ändrar vi tid för felanmälan per telefon. Öppet alla helgfria vardagar mellan kl 10-12. Vår jour hanterar endast akuta ärenden, se vad som är akut på vår hemsida innan du ringer. Akuta ärenden 070-335 33 55.
Viktigt att ha en hemförsäkring
Om du som hyresgäst inte har en giltig hemförsäkring vid till exempel en brand eller vattenskada, kan du bli betalningsskyldig för att återställa de skador som uppkommit vid olycka i lägenheten. Visar det sig dessutom att du varit med och orsakat skadan kan du också bli betalningsskyldig för skadorna som uppstått utanför din lägenhet.
Aviavgift
Som tidigare aviserat har vi infört aviavgift för pappersfakturor och många har gått över till e-faktura, vill du inte ha pappersfaktura kontakta kundservice@trobo.se
Soprummen
- Soporna måste sorteras, rätt sak i rätt behållare. Den gröna påsen ska endast användas till komposterbart avfall.
- Grovsopor hör inte hemma i soprummen.
Det är ett gemensamt ansvar att hålla ordning i soprummen.
Personal
Vi har anställt Maria som uthyrare och Hasse som fastighetsskötare. Välkomna till oss!
Projekt i närtid
- Byte till digitala nycklar (iLoq) fortsätter i fler områden
- Ny energieffektiv belysning i kvarteret Tumlaren, Ägogången och Teologen
Varma hösthälsningar
Jennifer, Markus, Hasse, Linn, Johnny, Robert, Jimmy,
Joakim, Stefan, Teddy, Gustav, Mikael, Nicklas, Magnus,
Rickard, Anders, Lena, Lotta, Maria och Björn